Verse koffie bij Zipperz

KOEKJE ERBIJ?

We kennen de reclame allemaal wel en deze slogan wordt natuurlijk te pas en te onpas gebruikt in heel andere settings. Maar wij waren benieuwd hoe het nu gaat en staat met het koekje bij de koffie. We zien namelijk het een en ander verschuiven. Van standaard koekje, naar gezonde verwennerij zouden we het willen noemen.

Misset schreef er ooit een leuk artikel over: De meeste horeca-ondernemers beknibbelen niet op het koekje dat ze bij de kop koffie of thee serveren. Upgrading is de trend. Zo laat woordvoerder Corné van Vuren van Hoppe Professional weten in de bijlage Misset Extra Koffie & Thee. Uit onderzoek blijkt volgens de zegsman van Hoppe Professional dat een grote groep horeca-ondernemers ervoor kiest om extra aandacht te besteden aan de versnapering bij het bakje troost. Het koekje blijkt een meerwaarde te hebben volgens de marktleider op het gebied van horecakoekjes.

Tweede kopje
Zo is uit onderzoek gebleken dat de waardering van de horecagast voor een kop koffie of thee, afhangt wat je erbij krijgt. Als het koekje tegenvalt, is de gast teleurgesteld. Zeker in economisch mindere tijden, kan een verzorgd kopje koffie met een kwalitatief goed koekje, de gast prikkelen om een tweede kopje te bestellen. ‘Een koekje is de kip met de gouden eieren voor de horeca. Dat moet je goed onderhouden’, tipt de woordvoerder van Hoppe. Misset Horeca berichtte eerder ook over de toegevoegde waarde van koekjes bij de koffie bij vergaderingen.

Wij nemen de tips mee, maar zijn vooral benieuwd naar uw ervaringen. Wij zien een steeds grotere afname van semi gezonde alternatieven, De koek is groter geworden en kwalitatief beter. Is het een verwenmomentje of misschien wel een beloning voor een ochtend hard werken, een nieuwe order of een succesvolle pitch? Of gebruikt u de koek om indruk te maken op uw gesprekspartner? En welke koek maakt het meeste indruk op u?